„Concertul HI-Q a fost punctul culminant al Festivalului Castraveţilor din anul acesta”

În cadrul celei de-a IX-a ediţii a Festivalului Castraveţilor de la Micherechi, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni de la Bucureşti a sprijinit organizarea a două concerte româneşti ale formaţiilor Autentic şi Hi-Q. Înainte de concert ne-am întâlnit cu solistul Florin Grozea pentru un scurt interviu.
– Suntem pentru prima dată în satul Micherechi. Am început să aflăm lucruri despre localitatea aceasta pe internet abia după ce am fost invitaţi. Avem emoţii pentru seară, dar suntem siguri că o să iasă foarte bine, oamenii sunt foarte primitori şi atmosfera este potrivită pentru o sărbătoare.
Trupa HI-Q s-a înfiinţat în anul 1996, la Braşov. Pe parcursul anilor trupa a trecut prin multe schimbări, la care lumea a fost foarte atentă. Câţi oameni sunt în echipă momentan?
Suntem şase oameni pe scenă, plus încă doi care ne ajută la sunet şi la tehnic. Eu, colega mea Dana Nălbaru şi colegul meu Mihai Sturzu suntem solişti vocali şi totodată fondatorii trupei. Avem o trupă de instrumentişti foarte valoroşi, formată din trei oameni: Cristi, Virigil şi Marian la chitară.
– Ce înseamnă pentru Dumneavoastră să cântaţi pentru românii din Ungaria?
Noi trăim pentru muzică, ne place foarte mult ceea ce facem. Sincer vă spun, suntem foarte emoţionaţi că avem posibilitatea de a încânta publicul din Micherechi, a conchis Florin Grozea.
*
După concert, Alexandru Berke, unul din fanii din Micherechi ai trupei HI-Q şi-a împărtăşit impresiile trăite la concert.
Eram elev al Liceului „Bălcescu” din Jula, când am auzit prima dată despre ei. Având mulţi colegi de clasă veniţi din România, am ascultat muzica lor, care mi-a plăcut foarte mult. De la ei am cunoscut stilul muzicii pop din România, ca de exemplu DJ Project, 3rei Sud Est, Akcent, ş.a.m.d. Prima melodie a trupei, care m-a impresionat foarte mult, a fost piesa „Te-am găsit” şi „Lose you”. În România multe trupe cântă în limba engleză, fiindcă au mai mare succes. Trupa HI-Q a cucerit publicul cu aceste piese în limba engleză. Muzica pop românească a schimbat scena muzicală internaţională în ultimii ani, în Ungaria multe trupe româneşti se află pe locul întâi. Membrii trupei HI-Q am avut norocul să-i întâlnesc în cadrul Zilelor Salontei. După concert, am stat de vorbă prima dată cu Florin Grozea, după care am discutat şi cu ceilalţi, cu Mihai Sturzu şi cu Dana Nălbaru. Sunt foarte comunicativi şi apropiaţi. Când am aflat că vor concerta şi la noi am fost foarte bucuros. Înaintea concertului de la Micherechi am avut posibilitatea să ne salutăm unii pe alţii. Le-am spus că melodiile lor sunt ascultate şi la discotecile din Ungaria, ceea ce nu le-a venit să creadă. Concertul de sâmbătă seara a fost bine reuşit. Cântecele trupei HI-Q sunt ascultate de tinerii de azi, dar sunt favorizate şi de către generaţia mai în vârstă. Sunt convins că minunatul concert al HI-Q a fost punctul culminant al festivalul castraveţilor din anul acesta de la Micherechi, ne-a spus tânărul Alexandru.
Ana Cioca



Comentarii