Cheia oraşului Jula este la Liceul Bălcescu

Între 24–28 noiembrie, în oraşul nostru s­au organizat pentru a opta oară Zilele tineretului din Jula, la care s­a înscris şi Liceul Bălcescu. În cadrul acestei săptămâni se organizează în mod tradiţional Concursul de 24 de ore, precum se alege pentru un an, prin votarea elevilor şi studenţilor din oraş, primarul tineretului din Jula. Candidatul liceului nostru pentru postul de primar a fost Rokko Rokszin, elev din clasa a 11­a. El a câştigat în anul şcolar 2010/2011 alegerile directorului elevilor, organizat în şcoala noastră. În „campania electorală” a participat, alături de noi, şi Liceul „Erkel Ferenc” şi Liceul Catolic „Karácsony János”.

Ne­-am pregătit cu mare însufleţire pentru această competiţie de mare prestigiu în rândul şcolilor medii din oraş, ajutaţi de profesorii noştri: Andreea Cséffán Szántó, Robert Szelezsán, Mihai Cserháti, Vera Cser, Mihai Czeglédi şi alţii. Anul acesta liceul a delegat şi un membru în juriul Concursului de 24 de ore, pe profesorul Gheorghe Gábor.
În primul rând a trebuit să realizăm un film, în care Rokko să­şi prezinte planurile de viitor în caz că va câştiga la alegeri. La acest film l­am ajutat mai ales noi, colegii de clasă, împreună cu diriginta noastră Vera Cser. Filmul a fost derulat la programul televiziunii orăşeneşti, dar şi pe Facebook. Rokko şi­a propus multe competiţii, concerte, programe comune cu şcolile din oraş, un ziar comun pe internet, o masă comună medievală în Cetate. Apoi două zile a umblat şcolile din oraş, unde şi­a aşezat afişele sale, dar l­am ajutat şi noi în centrul oraşului la împărţirea programului său editat. În această campania ne­a sponsorizat şi bufetul „Matróz”. Marţi seara candidaţii la postul de primar au discutat în studioul Televiziunii Gyula. Rokko, după părerea mea, s­a descurcat foarte bine.


Partea cea mai aşteptată a săptămânii a fost concursul de 24 de ore, la care s­a înscris şi şcoala profesională „Göndöcs Benedek”. Fiecare şcoală a trebuit să participe cu o echipă formată din 24 de elevi. Echipa noastră a fost alcătuită din elevii: Anamaria Hegedűs, Cristina Kövér, Estera Szakadáti, Mercédesz Márkucz, Gheorghe Mark, Matei Dobra, Dorottya Zsurka, Henrieta Bogyó, Noemi Kávási, Ana Lipcsei, Eduard Haux, Dumitru Bigu, Rokko Rokszin, Anamaria Bányai, Susana Czeglédi, Greta Muszka, Andrei Lovász, Bence Bálint, Balázs Bock, Balázs Hegedűs, Robert Nagy, Maria Gyebnár, Norbert Újhelyi, Daniel Repisky. Centrul competiţiei a fost în Castelul din Gyulavári, iar concursul s­a organizat începând marţi de la ora 14 după masă până miercuri, ora 14 după masă. Organizatorii s­au pregătit cu multe idei, cele mai multe chiar ne­au surprins, dar ne­au şi plăcut. Iată câteva dintre ele: tragere la frânghie, fotbal cu mătura, înot noaptea la Băile Cetăţii, scrierea unei poezii, concurs karaoke şi „activity”. Ni s­a cerut să gătim în ceaun, să pregătim păpuşi din ciorapi, apoi să realizăm un mic spectacol de teatru cu ele. A fost foarte distractiv să­i prezentăm prin caricaturi pe membrii juriului, să realizăm o nouă specie de animal, prin tehnică montaj, din fotografii realizate de noi despre animale. Am completat un test, în care am reuşit să recunoaştem 96 din cele 100 de personalităţi ale culturii şi istoriei maghiare şi universale. Ne­am aşezat 16 într­o maşină de tip Trabant. În şase ore cinci dintre noi am realizat două filme, pe teme date: Titanic şi Cum ne­am dori să fie oraşul Jula. Am avut şi o altă temă interesantă: a trebuit să aducem în faţa juriului trei consilieri locali, la care noi am adus personalităţi şi în plus: pe consulul general al României la Jula, domnul Călin Cămărăşan şi pe părintele Calinic de la Episcopia Ortodoxă, care la faţa locului au trebuit să joace tenis de masă şi darts. O temă interesantă a fost şi aceea în care a trebuit să argumentăm cu ajutorul unor specialişti şi cu fapte istorice că actuala clădire a Primăriei oraşului e mai veche ca Cetatea medievală. Aici ne­au dat ajutor de specialitate doi muzeologi români, Emilia Martin şi Elena Csobai. Sincer să fiu, la cele mai multe probe noi am fost cei mai creativi, mai buni, aşa că în final am câştigat locul I.
Rezultatul concursului de 24 de ore, precum şi numirea noului primar al elevilor din oraş, a fost comunicat vineri seara pe scena Centrului cultural al oraşului. Ambele rezultate le­am primit cu ovaţii. Rokko a preluat cheia oraşului de la primarul Görgényi Ernő şi primarul elevilor Leó Nándor Kukár, ales anul trecut. Rokko va fi ajutat de cei doi viceprimari: Szénási Tamás de la Liceul Erkel şi Pálfalvi Zoltán de la Liceul Catolic, candidaţii celorlalte două şcoli.
La această încheiere festivă şcolile participante au prezentat şi un dans modern în comun. Aici, din partea liceului nostru am dansat eu, spre marea distracţie a prietenilor, părinţilor şi colegilor mei. Cu toţii am fost foarte mândri de Rokko, precum şi de şcoala noastră, a căror elevi au votat aproape cu toţii: şi liceenii, şi elevii şcolii generale. Aşa s­a întâmplat că din cele circa 400 de voturi, Rokko a primit peste 240. Echipa noastră de la concursul de 24 de ore a primit şi 200 de mii de forinţi, oferiţi de către primarul dr. Görgényi Ernő. Sperăm să mergem într-o frumoasă excursie.
Daniel Repisky, clasa a 11­a

Comentarii