Rokko Rocsin, primarul elevilor din Jula vrea să popularizeze cultura română

Liceul „Nicolae Bălcescu” din Jula a avut prilejul în acest an şcolar să obţină cheia oraşului. În perioada 24–28 noiembrie 2011, au avut loc Zilele tineretului din Jula, la care au participat şi liceenii români, pentru postul de primar-elev candidând şi Rokko Rocsin, elev din clasa a 11­a.
După cum am relatat atunci în paginile Foii româneşti, „campania electorală” a candidaţilor din liceele din oraş pentru acest post de primar a fost una serioasă. Rokko a fost sprijinit de colegii săi de clasă şi de diriginta Vera Cser. Rokko şi­a propus multe competiţii, concerte, programe comune cu şcolile din oraş, un ziar comun pe internet, o masă comună în stil medieval în Cetate. Eforturile depuse au avut rezultate: Rokko a câştigat alegerile, din cele 400 de voturi, Rokko obţinând 240. Cheia oraşului i-a fost predată lui Rokko de către primarul dr. Görgényi Ernő într-un cadru festiv. 


Despre noua funcţie şi noile sarcini ale tânărului de la liceul românesc am stat de vorbă la câteva săptămâni după numirea lui ca „primar-elev”, întrebându-l despre ambiţiile sale în viaţa publică.
– Rokko, anul trecut ai câştigat alegerile pentru postul de director al elevilor de la Liceul Bălcescu, iar în acest an le-ai câştigat şi cele pentru postul de primar al elevilor, de data aceasta însă la nivel orăşenesc. De unde interesul tău faţă de aceste activităţi în viaţa publică?
– Este un lucru interesant, pentru că niciodată nu m-a atras nici politica, nici organizarea manifestărilor. Anul trecut nu a vrut să candideze nimeni din clasa noastră pentru postul director al elevilor de la Bălcescu. Dintr-o oarecare obligaţie a rămas sarcina mea. Atunci când a trebuit să realizăm un film pentru campania electorală a început să mă atragă tot mai mult viaţa publică. Apoi când a fost anunţată organizarea alegerilor primarului-elev din Jula, colegii s-au gândit în mod automat la mine. Am lucrat mult pentru alegeri, dar am şi reuşit.
– De atunci ai fost instalat în mod oficial ca primar al elevilor din Jula, iar de la promisiunile din perioada campaniei electorale a trebuit să treci la fapte, la realizări. Ce fel de programe vei organiza pentru tineretul din Jula?
– În perioada Crăciunului am adunat ajutoare pentru cei săraci împreună cu Crucea Roşie. Lucrăm la proiectul artistic orăşenesc, în cadrul căruia candidaţii vor trimite desene, fotografii, film, muzică, melodii, iar din lucrările câştigătoare se vor realiza expoziţii. Vom avea un nou site al oraşului pentru elevi: gyulapress.hu. Am stabilit cu domnul primar Görgényi Ernő ca tot lacul de lângă cetate să fie iluminat, să ne putem patina, să putem juca meciuri de hochei pe gheaţă. În acelaşi timp, ne-a contactat o revistă a liceenilor de la Pécs cu intenţia ca să colaborăm. Vrem să organizăm la sfârşitul lunii ianuarie un bal pentru tineret.
– Ce fel de avantaje poate să aibă liceul românesc din faptul că tu, un elev de-al său, ai devenit conducătorul consiliului elevilor din Jula?
– Eu cred că este un lucru îmbucurător că noi am câştigat alegerile, ceea ce aduce renume şcolii noastre. Dar ne-am propus să prezentăm cultura română întregului oraş. Multele manifestări culturale româneşti, dansurile şi cântecele populare, corul şcolii vrem să le popularizăm şi în oraş, să atragem cât mai mare public pentru aceste evenimente. Sunt convins că localnicii, tinerii din Jula, indiferent de naţionalitatea lor, sunt deschişi pentru a ne cunoaşte, a cunoaşte cultura românească.
R. Pătcaş

Comentarii