Micherecheni pasionaţi de Formula 1

Cu două săptămâni în urmă, pe 29 iulie, s-a desfăşurat a 11-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1 pe circuitul de la Hungaroring. Printre cei peste 70 de mii de vizitatori s-au aflat mai mulţi tineri micherecheni, care s-au dus la faţa locului să fie părtaşi acestui moment unic şi emoţionant. Acest sport este foarte îndrăgit şi de familia Benye din Micherechi, care cu mic cu mare vizitează în fiecare an cursa de la Hungaroring. În cele ce urmează veţi afla impresiile micherechenilor trăite la faţa locului.

− M-am aflat pentru prima oară în vara aceasta la Hungaroring. Nu credeam că voi ajunge vreodată la Formula 1. Văzând această competiţie cu ochii, auzind sunetul puternic al motoarelor şi viteza nebună pe care o au aceste maşini, toate astea ne-au creat o experienţă unică. Am luat parte la mai multe meciuri de fotbal, dar atâţia fani, estimativ 70−80.000 la număr, nu am întâlnit niciodată. Au fost clipe de neuitat. Îmi place mult acest sport, iar acuma am avut norocul să văd cursa la faţa locului.
(Zoltán Netea, student în anul IV la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş).
− A fost prima ocazie când împreună cu prietenii mei, Zoltán, Mihai şi cu un prieten din Bătania am fost la Hungaroring. Ideea a venit de la şoferul Mihai Iova. Pe internet ne-am informat că se vând bilete de intrare la un preţ avantajos, de 10.000 de forinţi. Lewis Hamilton este pilotul meu preferat, care a câştigat duminică marele premiu de Formula 1 al Ungariei. Pilotul englez de la McLaren a fost urmat pe podium de cei doi piloţi ai echipei Lotus, şi Romain Grosjean. Aceasta a fost a doua victorie a lui Hamilton în acest sezon, după Grand Prix-ul Canadei din iunie.
Germanul Sebastian Vettel a fost al patrulea, urmat pe locul cinci de spaniolul Fernando Alonso, iar britanicul Jenson Button s-a clasat pe locul şase.
Bruno Senna a fost al şaptelea, Mark Webber al optulea, iar Felipe Massa a ocupat locul nouă. Topul primilor zece a fost încheiat de germanul Nico Rosberg.
Următoarea cursă de Formula 1 va avea loc, după o vacanţă de cinci săptămâni, pe 2 septembrie, pe circuitul de la Spa-Francorchamps din Belgia.
Sportul meu preferat este tenisul de masă. Sunt membru al asociaţiei de tenis de masă din Micherechi, unde am reuşit să obţin rezultate frumoase, dar îmi place să fiu la curent cu ştirile, rezultatele, noutăţile de la Formula 1. Citesc presa ca să ştiu tot ce trebuie înainte şi după fiecare cursă.
(Attila Iuhas, student la secţia Ştiinţe bancare din cadrul Universităţii Szent István din Bichişciaba)
− Demult mi-a trecut prin gând să vizitez măcar odată în viaţă cursa de la Hungaroring. Sunt bucuros pentru faptul că prietenii mei Attila şi Zoli au fost de acord cu ideea aceasta. Duminică dimineaţa la ora 4.00 m-am pus la volan şi după patru ore am ajuns la Hungaroring. Am călătorit prin ploaie şi furtună după care am avut parte de o vreme caniculară de vară. Cursa a ţinut aproape două ore, a început la ora 2 după masă şi a ţinut până la ora 4.00. Sincer să fiu, cel mai mult mi-a plăcut cursa şi automobilele. Sunt pasionat de maşinile cu mulţi cai putere. La radio am obişnuit să ascult ştirile de la Formula 1. Dacă voi avea posibilitatea, aş dori să mă duc şi la anul la Hungaroring.
(Mihai Iova, student, mecanic auto, Dobriţân)
− Îmi place foarte mult acest sport şi viteza maşinilor, însă nu-mi place că în acest an piloţii vor avea o vacanţă de vară de cinci săptămâni. Părerea mea este că cel mai atractiv circuit este cel din Belgia, pentru că este foarte dinamic. În fiecare an, împreună cu familia am obişnuit să mergem la Hungaroring. Pilotul meu preferat este Kimi Raikkonen, iar al fiului meu cel mai mic, Blaziu, este Sebastian Vettel. Urmărim cu atenţie ştirile din lumea formulei 1 de pe Facebook, unde suntem membrii grupei fanilor de F1. Iar fiindcă suntem şi membrii clubului F1, în fiecare an reuşim să ajungem la cursa de la Hungaroring cu bilete la preţ tot mai favorabil.
(Ana Netea Benye, directoarea adjunctă a şcolii generale din Micherechi).
A.C.

Comentarii