Români din Otlaca-Pustă pe meleaguri bistriţene

De sărbătoarea „Izvorul Tămăduirii”, la Salva, judeţul Bistriţa-Năsăud, un grup de români din satul Otlaca-Pustă, au răspuns pozitiv invitaţiei prietenilor lor de la Asociaţia „Image Concept” şi primăriei Salva, localitate înfrăţită cu Otlaca-Pustă. Delegaţia de la Otlaca, din care au făcut parte douăzeci de români de la Asociaţia „Mihai Purdi”, în frunte cu preşedinta Eva Bocsor Karancsi, a fost însoţită la Salva şi de primarul Gheorghe Şimonca şi viceprimăriţa Elvira Ardelean, pentru a participa la hramul mănăstirii „Izvorul Tămăduirii” şi la sfinţirea noii bisericii a stăreţiei din comuna Salva.

„Evenimentele legate de sărbătoarea hramului de la Salva au început în seara de 9 mai, când am avut ocazia să ajungem şi noi fiind primiţi cu multă dragoste de către prietenii noştri de acolo, în frunte cu meşterul popular Virginia Linul. Noua biserică a mănăstirii, lăcaşul de cult este închinat praznicului „Izvorul Tămăduirii” şi a fost sfinţită a doua zi, pe 10 mai, de către ÎPS Arhiepiscop şi Mitropolit Andrei, împreună cu ÎPS Iosif, Mitropolitul Europei Occidentale şi Meridionale, cu PS Vasile Someşanul şi Preasfinţitul Siluan, Episcopul nostru, al românilor din Ungaria. La acest eveniment au participat câteva mii de credincioşi şi multe autorităţi de la nivel local şi central, între care s-a numărat şi domnul preşedinte Traian Băsescu. La masa festivă de după sfinţirea bisericii am avut bucuria să participăm, alături de 600 de oameni veniţi din toată regiunea pentru a sărbători împreună. Am fost foarte încântaţi de clipele trăite la Salva. Vizita noastră în această zonă a durat patru zile, între 9–12 mai. Am fost cazaţi la un hotel din oraşul Năsăud, de unde am avut posibilitatea să facem mici excursii. În zonă am trecut pe la mănăstirile şi bisericile din zonă, am vizitat Casa memorială George Coşbuc, am vizitat muzee şi ne-am bucurat de aerul proaspăt de pe aceste meleaguri şi de dragostea şi căldura sufletească cu care am fost primiţi”, ne-a mărturisit Eva Bocsor Karancsi, preşedinta Asociaţiei româneşti din Otlaca-Pustă.
A. Butar

Comentarii