Opinia cititorului - Pe marginea unei liste…

Recent a apărut pe site-ul oficial al Guvernului Ungar (kormany.hu) lista elevilor de la liceele de naţionalitate care vor beneficia de burse oferite de statul ungar. Comunicatul ne prezintă şi secvenţe din cuvântarea ministrului resurselor umane Zoltan Balogh, rostită cu prilejul înmânării burselor de studii pentru douăzeci de elevi ai şcolilor medii. Iată ce zice domnia sa: „Istoria naţionalităţilor din Ungaria este lungă, cu multe succese şi cu multe momente pline de bucurie, totodată şi o istorie plină de tragedii, supărări şi probleme (…) Au fost şi mai există încă astfel de perioade în istoria Ungariei, când să aparţii de o altă naţionalitate şi să fii minoritar nu a fost un lucru avantajos, nici măcar şanse egale nu au avut, ci a fost o defavoare, iar pe cei care doresc să fie atât maghiari cât şi să aparţină de o naţionalitate sunt stigmatizaţi. Dar sunt în această istorie şi perioade, când prin solidaritate Ungaria a arătat un exemplu întregii lumi.”
Este foarte clar mesajul transmis de către domnul ministru. În Ungaria nu poţi să fii doar român sau sârb etc., ci trebuie neapărat să-ţi asumi şi identitatea maghiară… Dar şi atunci există riscul că vei fi „stigmatizat”. Eu nu doresc să fiu şi maghiar, eu doresc să fiu român în Ungaria, doresc să fiu acceptat ca român, şi doar ROMÂN. Da, este adevărat, trăiesc în Ungaria, aici m-am născut, probabil că aici o să şi mor, dar sunt ROMÂN. Este chiar aşa greu de înţeles? Maghiarul din România doreşte să fie maghiar, nu şi român. El are acest drept, eu nu am. El are dreptul să-şi ceară autonomie teritorială, eu nu am dreptul nici măcar să am o identitate univocă. Este ceva de necrezut… Dovada clară a unei mentalităţi denaturate, o concepţie bolnavă despre rolul naţionalităţilor din Ungaria. Eşti acceptat de minoritar doar atunci dacă eşti confuz. Ba mai mult, această confuzie este codificată şi prin lege. În astfel de situaţii, după astfel de declaraţii, nu pot să nu-mi aduc aminte de toate eforturile depuse în ultimii 15 ani pentru eliminarea fenomenului de „etnobiznis”. Nicio şansă în ţara asta…
Aurel Becan, un ROMÂN din Ungaria

Comentarii

  1. Exista o mare confuzie,dvs. sunteti cateva mii de persoane in Ungaria noi , suntem inca 1 milion si ceva. Noi avem istorie in Transilvania cam 1000 de ani ,o contributie culturala, economica cu amprente adanci in comunitatea valorilor mondiale.Cred ca avem putin altfel de drepturi NU!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aurel Becan
      Da, aveţi dreptate, întradevăr există o mare confuzie...Eu nu am negat existenţa valorilor culturale maghiare, eu am zis şi susţin în continuare că eu aşa doresc să fiu ROMÂN în Ungaria fără ca să fiu obligat să-mi asum şi identitatea maghiară, pe care, de altfel, nu o am, deci este o aberaţie...Pe de altă, nu cred că dreptul unui individ la o identitate naţională edepinde de cifre. Iar în ceea ce priveşte vehcimea în Transilvania mai bine s-o lăsăm pe seama istoricilor.

      Ștergere
    2. Aveti istorie de cotropitori si bastarzi ucigasi ai populatiei indigene , si asta e mandria voastra . Tratati toate sittuatiile numai cu 2 fete , sunteti de o prefacatorie si o oerfidie nemaintalnita . Suntei pe dracu un milion si ceva . Ati pacalit tiganii sa se declare maghiari, , in realitate , abia ajungeti la 900.000 Da, cifrele sunt f importante , daca in Romania sunt 900.000 de unguri, acestia trebuie sa aibe drepturi mult mai multe decat tatarii din Romania ,care ,zic si eu, or fi vreo 10.000 ! Deci, drepturile sunt ,ori trebuie sa fie ,direct proportional cu numarul populatiei......

      Ștergere

Trimiteți un comentariu