Români din Otlaca-Pustă pe meleagurile Contelui Dracula

Precum şi la noi se organizează tot felul de festivaluri de sezon, recent am avut ocazia să participăm la un festival deosebit la prietenii noştri din Salva, judeţul Bistriţa-Năsăud, România, la Festivalul Usturoiului. Vreme bună, program de calitate şi bucate alese au fost doar câteva din lucrurile care au făcut ca peste 10.000 de oameni, printre care ne-am numărat şi noi, o mână de români din Otlaca-Pustă, să îşi petreacă un sfârşit de săptămână plăcut la Festivalul Usturoiului, organizat la începutul lunii septembrie, la doar 100 de km de Salva, în Pasul Tihuţa. Noi, cei din Otlaca, am participat la festival în calitate de invitaţi ai Asociaţiei „Image Concept” din Salva. Ne-am dus cu o delegaţie de 8 persoane şi am fost aşteptaţi de prietenii noştri de acolo, de doamnele Virginia Linul, Claudia Androsn şi Felicia Szűcs, reprezentantele asociaţiei mai sus amintite şi totodată organizatorii festivalului.

În prima zi, cei de la Asociaţia „Image Concept” din Salva şi reprezentanţii din Ungaria de la Asociaţia „Mihai Purdi” din Otlaca au participat la un concurs de gătit, unde am câştigat locul al doilea, băieţii noştri au gătit tocăniţă de vită la ceaun şi a ieşit excelent, a fost foarte apreciată de juriu. Asociaţia noastră a fost salutată în public şi apreciată pentru exemplele pe care bistriţenii le-au luat de la noi, pentru buna organizare a evenimentelor la care au participat la Otlaca şi pentru ospitalitatea cu care au fost primiţi la noi de fiecare dată. A doua zi înainte de masă am fost la biserică, de sărbătoarea Naşterii Maicii Domnului, iar după masă am avut o zi plină dedicată obiceiurilor şi tradiţiilor populare. Oamenii s-au adunat cu miile pentru a participa la programul folcloric la care şi-au dat concursul cântăreţi renumiţi de muzică populară. Spre seară am fost foarte bucuroşi când pe scenă au urcat prietenii noştri din Petrova cu un frumos repertoriu de melodii şi dansuri populare intitulat „La noi în Maramureş, în şezătoare”.
După câteva ansambluri am avut ocazia să-l ascultăm pe mult aşteptatul interpret Grigore Leşe, care a cântat împreună cu Grupul Iza. Cei aproape 10.000 de oameni, care au umplut dealul din Pasul Tihuţa, au cântat împreună cu Grigore Leşe melodii şi pricesne.
Aş dori ca şi pe această cale să mulţumesc în numele tuturor care m-au însoţit la Salva, doamnelor de la asociaţia bistriţeană şi tuturor prietenilor din judeţul Bistriţa şi din comuna Salva, care ne-au invitat la acest eveniment. Am avut parte de nişte zile deosebite, am fost înconjuraţi cu multă prietenie şi dragoste de acei oameni inimoşi, am avut posibilitatea să facem cunoştinţă cu oamenii de pe acele meleaguri cu peisaje fantastice, nu de parte de Vatra Dornei, la Festivalul Usturoiului, în Ţinutul Contelui Dracula, la Piatra Fântânele.
Eva Bocsor Karancsi, preşedinta Asociaţiei Culturale Române „M. Purdi” din Otlaca-Pustă

Comentarii