Bobocii de la Liceul „Bălcescu” vor prieteni noi şi profesori buni (Se prezintă clasa a 9-a A)

De mai bine de o lună a sunat clopoţelul în toate unităţile de învăţământ din Ungaria pentru a vesti începerea unui nou an şcolar. Elevii de clasa a 9-a de la Liceul „Nicolae Bălcescu” din Jula, chiar dacă s-au aşezat pentru prima dată în băncile şcolii julane, cei mai mulţi dintre ei au mărturisit că se bucură de începerea şcolii, de prieteni şi de atmosfera de la acest liceu. Liceul „Nicolae Bălcescu” din Jula se bucură şi în acest an şcolar 2013–2014, de un număr mare de boboci, cei 40 de noi liceeni sunt împărţiţi în două clase. La propunerea revistei noastre, câţiva dintre liceenii de anul întâi, ne-au mărturisit primele impresii despre şcoală, colegi şi profesori, despre alegerea lor de a studia la acest liceu şi eventual despre planurile lor de viitor. Diriginta clasei a 9-a A este profesoara Elena Olteanu.


Victoria Kis: – Mă numesc Kis Viktoria, am 15 ani şi sunt originară din Aletea. Opt ani am învăţat în satul natal, la şcoala maghiară, de aceea nu am avut nicio tangenţă cu limba română. Am hotărât să-mi urmez studiile la Liceul Nicolae Bălcescu din Jula pentru că vreau să învăţ limba română. Ştiu că în viitor îmi va fi de folos aceasta şi îmi va ajuta foarte mult. Cred că am făcut cea mai bună alegere când am decis să vin aici, fiindcă de multe ori mă simt mai bine aici decât acasă.

Csaba Cefan: – Mă numesc Csaba Cefan şi am fost elev la Şcoala generală din Micherechi. Am ales acest liceu fiindcă aici e o atmosferă caldă, are un cămin bun de elevi, am mulţi prieteni şi profesorii sunt drăguţi. Mai înainte am vrut să merg la Şercad, la Liceul Ady, dar când am venit la şcoala aceasta, la ziua porţilor deschise, m-am hotărât să vin aici, fiindcă mi-a plăcut programul şi aici sunt mulţi cunoscuţi. Am început de mai bine de o lună şcoala şi sunt convins că alegerea mea a fost bună. Mă simt foarte bine în clasa mea 9/A.

Nicoleta Solcan: – La acest liceu am venit din Şcoala generală din Micherechi, împreună cu zece colegi de clasă. De mult timp m-am gândit care ar fi cea mai bună alegere pentru mine, deoarece este foarte important ce şcoală aleg, în ce direcţie o să mă orientez după absolvirea liceului. În primul rând, m-am gândit că ar fi bine să continui studierea limbii române, deoarece provin dintr-o familie unde vorbim mai mult limba română, iar tata este originar din România. Am două surori mai mari, una deja şi-a terminat studiile în acest liceu, a dat bacalaureatul acum doi ani, cealaltă este elevă în clasa a 11-a. Şi ele, împreună cu mama şi cu tata, m-au sfătuit să mă decid pentru Liceul Bălcescu din Jula. Cred că am făcut cea mai bună alegere, fiindcă după trei săptămâni mă simt aici ca acasă, atât în clasa a 9-a, cât în tot liceul şi la cămin. Profesorii sunt foarte drăguţi, şi ne ajută în orice problemă. Am primit o dirigintă foarte bună, bine pregătită, hotărâtă şi foarte amabilă. Sper că o să mă simt bine în aceşti patru ani cu colegii mei de clasă şi o să avem împreună multe aventuri haioase şi plăcute. Planul meu pe viitor este să ajung să-mi continui studiile în România, la fel ca sora mea Anett, care este studentă în România, la medicină.

Ditta Korobán: – Sunt Ditta Korobán din Chitighaz şi am fost elevă la Şcoala generală română din Chitighaz, unde am iubit limbile străine şi, în primul rând, din cauza aceasta am ales acest liceu. Aici avem multe posibilităţi să învăţăm limbi străine la un nivel înalt şi mai ales limba română. Pe de altă parte, acest liceu are o atmosferă caldă, mă simt foarte bine aici, deoarece am mulţi cunoscuţi, chiar şi din satul meu, dar şi din alte părţi. I-am cunoscut şi pe noii mei profesori, care sunt foarte drăguţi, orice problemă am avea, ne ajută imediat. Cred că a fost o decizie foarte bună că am ales să învăţ în această instituţie şi sper că o să petrec ani frumoşi aici cu prietenele mele.

Naomi Puha: – Satul meu natal este Micherechi, un sat mic la o distanţă de 25 km de Jula. Din septembrie, anul acesta sunt eleva Liceului Nicolae Bălcescu din Jula, o şcoală românească, motiv pentru care m-am şi înscris aici. Anul trecut, fiind în clasa a 8-a, a trebuit să aleg o şcoală unde să-mi continui studiile. Am ales Liceul Nicolae Bălcescu din mai multe motive: în primul rând, pentru că foştii şi actualii elevi ai acestei şcoli mi-au povestit numai lucruri bune din viaţa şcolii şi pentru că cunoaşterea limbii române, mai ales lângă graniţa cu România, poate fi un lucru util. Mă bucur că am ales acest liceu şi că sunt eleva Liceului N. Bălcescu.

Anita László: – Mă numesc László Anita şi sunt din România. Am venit la şcoala aceasta din clasa 3-a. De la început m-am simţit bine aici. Când am venit aici nu am ştiut limba maghiară. Colegii şi profesorii m-au ajutat să mă integrez foarte bine. Aici am participat la multe concursuri la care am avut rezultate bune. Din clasa a 5-a am început să joc handbal, pentru că m-a pasionat foarte mult. Din clasa a 5-a până în prezent practic acest sport. Îmi place că am avut activităţi multe. În aceşti patru ani am avut parte de excursii împreună cu colegii mei şi de tabere. Taberele au fost organizate în România. În ultima tabără în care am fost, a fost organizată în judeţul Buzău, la Poiana Pinului, acolo am fost împreună cu nişte colege de-ale mele. Ne-am distrat şi ne-am simţit bine. În tabără am avut parte de activităţi, au fost mai multe naţionalităţi. Vremea a fost foarte frumoasă şi caldă. Chiar dacă drumul a fost lung, ne-am distrat pe cinste. Am ales acest liceu pentru că am mulţi prieteni şi mă simt bine aici. Mă bucur că am rămas cu colegii cei vechi în clasă şi au venit şi alţii noi cu care mă înţeleg bine. Sper să am o relaţie bună cu colegii şi cu profesorii în continuare.

Beatrix Netye: – Clasele 5–8 le-am terminat aici, în această şcoală. Având numai păreri bune despre ea, despre profesori, despre calitatea învăţământului, pentru mine a fost foarte evident că rămân aici şi la liceu. Sunt mulţumită şi cu confortul din clădirea şcolii şi a căminului. Mulţi dintre colegii de clasă, în timpul celor patru ani, mi-au devenit prieteni. Pe de altă parte, am scopul de a-mi cultiva limba maternă, limba română, la un nivel mai înalt, şi cred că este natural că acest liceu mă ajută în această realizare. Am ales această şcoală pentru că o iubesc.
(În numărul următor îi vom prezenta pe elevii clasei a 9-a B)

Comentarii