“Nu vă temeţi: căci vă aduc o veste bună,
care va fi o mare bucurie pentru tot norodul: astăzi, în cetatea lui David, vi
S-a născut un Mântuitor, care este Hristos, Domnul.” Luca 2:10-11.
Evenimentul naşterii Lui Hristos este prezentat
destul de detaliat în istorisirile evangheliilor. Astfel, este anunţată conceperea,
vestită naşterea, este consemnată mărturia punerii Numelui şi a împlinirii
cerinţelor Legii pentru Maria şi pentru Prunc. Toate aceste detalii, sunt
făcute în contextul precizări clare, a spiţei de neam Lui Isus. În acest sens,
este distinsă spiţa de neam a lui David, prin care Isus Hristos se naşte şi
vine în lume, conform cu profeţiile vetero-testamentale.
Când se consemnează că
Isus este urmaşul lui David, de fapt se afirmă că El face parte din rasa umană
şi din aceasta are o natură identică cu a tuturor oamenilor.
Întruparea Domnului trebuie să o apreciem ca
fiind un supra-miracol. Naşterea oricărui copil este o minune, însă atunci când
se naşte Isus Hristos minunea atinge dimensiunea de supra-minune.
Supra-miracolul naşterii este dat de două elemente. Primul este legat de Maria,
mama Domnului Hristos, iar al doilea de Pruncul pe care ea îl naşte. În ce o
priveşte pe Maria, pentru ea naşterea este un supra-miracol, din pricină că l-a
conceput de la Duhul Sfânt, pe Isus Hristos în pântecele ei. Prin ea, Domnul
Dumnezeu arată că foloseşte natura umană într-un mod agapic, revărsându-şi
iubirea înspre lumea pierdută în păcatele ei. În ce-l priveşte pe Pruncul
născut din Maria, naşterea este un supra-miracol, pentru că El este Fiul Lui
Dumnezeu. Naşterea din fecioară este însemnul calităţii superioare a Domnului
Hristos, mărturia că este infinit mai presus de Ioan Botezătorul care urma să-l
boteze şi infinit superior oricărui alt profet sau apostol. Prin naşterea din
fecioară s-a arătat semnul complet şi ultim că lumea îl va cunoaşte pe Emanuel,
care şi prin însemnătatea Numelui ne spune că este “Dumnezeu cu noi”. Isus este
Fiul Mariei, purtând din frumuseţea chipului lui David, şi prin aceasta, El
este Unul dintre noi, dar în acelaşi timp El este şi Fiul Lui Dumnezeu, Cel
întâi născut din Tatăl. El este Cuvântul întrupat, în care Dumnezeu şi omul se
întâlnesc în armonia iubirii adevărate. Isus este Dumnezeul revelat, pentru că
este în întregime asemenea Tatălui, dar este şi Dumnezeu revelatorul (descoperitorul),
pentru că descopere lumii plinătatea manifestării divine.
Prin supra-miracolul naşterii Domnului din
fecioara Maria, ne este arătat adevărul că mântuirea noastră este un fapt
supranatural, un dar al iubirii Lui Dumnezeu, care nu doar că-i vizitează pe
oameni, ci se face de o natură cu ei, spre a-i mântui de păcatele lor.
Cu acest prilej, doresc ca evenimentul
întrupării, care a adus Divinitatea în umanitate, nu într-o vizită trecătoare,
ci făcându-se trup comun cu aceasta, să vă aducă împlinire, pace şi bucurie
prin Isus Hristos, Domnul nostru!
Pastor Petrică Creţu, Biserica Baptistă,
Micherechi
Comentarii
Trimiteți un comentariu