Zsombor şi Viola, distinşi ai Premiului „Pro discipulis” pe anul 2015

În cadrul serbării de adio de la Liceul „N. Bălcescu” din Jula are loc ceremonia de premiere a acelor elevi, care şi-au remarcat talentul în anii de liceu la concursuri şcolare şi competiţii naţionale. În cadrul festivităţii, doi elevi ai promoţiei 2011–2015, Zsombor Baráth şi Viola Netea au fost distinşi din partea fundaţiei şcolii cu Placheta „Pro discipulis”, cea mai înaltă distincţie a liceului acordată pentru meritele şcolare. Zsombor şi Viola ne-au povestit despre experienţele celor patru ani de liceu, dar şi despre planurile de viitor.


Ce înseamnă pentru tine această distincţie?
Zs. B.: – În primul rând, aş dori să-i mulţumesc şcolii mele, Liceului Nicolae Bălcescu”, că am fost unul dintre cei distinşi cu premiul „Pro Discipulis”. Prin faptul că am primit acest premiu, mă simt foarte onorat. Această recunoaştere este o dovadă pentru mine că a meritat să învăţ în toţi aceşti 12 ani aici, în şcoala românească din Jula.
V. N.: – Sunt foarte fericită că eu am primit acest premiu. Eu cred că orice premiu este o recunoaştere. Şcoala îşi exprimă această recunoaştere printre altele şi cu premiul „Pro discipulis”.

Ce experienţe ai acumulat la liceu?
Zs. B.: Liceul Bălcescu” este o şcoală familială, am avut plăcerea să fac cunoştinţă cu colegi inteligenţi, prietenoşi, am format împreună o colectivă adevărată.
V.N. – Îmi pare bine că am fost elevă la Liceul „Bălcescu”. Pe lângă atmosfera familială, aici am legat prietenii noi. Pentru mine e important să vorbesc mai multe limbi. Aici am avut posibilitatea să învăţ nu doar româna, dar şi engleza.
Din care materii ai dat examen de bacalaureat? Cum ţi se pare că au reuşit?
Zs. B.: – Am dat examen de bacalaureat din maghiară, matematică în limba română, istorie, limba română şi chimie. Simt că rezultatele vor reflecta abilităţile mele.
V. N.: – Am dat examen de bacalaureat din maghiară, matematică, istorie şi română. Rezultatele încă nu le ştim, dar aşa presimt că au reuşit bine.
Unde o să-ţi continui studiile superioare? Ce doreşti să devii?
Zs. B.: – Aș dori să-mi continui studiile la Universitatea din Seghedin, Facultatea de Ştiinţe, pentru că aş vrea să devin chimist.
V. N.: – Eu vreau să urmez studii la Universitatea Tehnică din Budapesta. Aş vrea să devin inginer mecanic.
Ce limbi străine vorbeşti?
Zs. B.: – Eu vorbesc limba engleză şi desigur limba română. Am început să învăţ limba română în şcoala aceasta şi cred că o pot folosi şi în viitor.
V. N.: – Pe lângă limba română am învăţat şi limba engleză. Timp de un an am învăţat şi limba italiană.
La ce fel de competiţii ai participat în timpul anilor şcolari? Ce rezultate ai obţinut?
Zs. B.: – De exemplu, am participat la concursul de matematică Hajnal Imre”, la concursul de chimie organizat de Liceul Erkel” şi la un concurs de istorie organizat de Facultatea de Drept a Universităţii din Seghedin. Peste tot am obţinut rezultate remarcabile.
V. N.: – În timpul anilor petrecuţi la şcoală am participat la multe concursuri, de exemplu la concursuri de română, de matematică, de maghiară şi de desen.
– Pe lângă preocupările legate de învăţătură, la ce fel de activităţi ai mai participat? Ce te relaxează? Ce fel de pasiuni ai?
Zs. B.: – Îmi place muzica, liniştea şi să citesc mult. Sunt interesat şi de jocurile de calculator.
V. N.: – Când am timp pentru mine, îmi place foarte mult să gătesc. Mai demult am făcut doar prăjituri, acum încerc să gătesc tot felul de mâncăruri.

A. Cioca

Comentarii