„Isvor. Constantin Brâncuși” - Concert Imago Mundi, la Budapesta

Ansamblul bucureștean Imago Mundi va susține un concert, organizat de ICR Budapesta, cu titlul „Isvor. Constantin Brâncuși”.Concertul va avea loc în ziua de marți, 20 iunie, începând cu ora 19.00, în sala de spectacole din Benczúr Ház (Str. Benczúr nr. 27, 1068 Budapesta).
La 60 de ani de la moartea lui Constantin Brâncuși, respectiv la aniversarea a 120 de ani de la primul contact al sculptorului cu arta lumii, ansamblul Imago Mundi reia traseul pe care sculptorul român l-a avut în călătoria sa spre Viena în anul 1897, printr-o serie de concerte ce vor avea loc la Belgrad, Budapesta, Graz și, la final, în capitala Austriei.
Concertul „Isvor. Constantin Brâncuși”, proiect al ansamblului Imago Mundi, este o reconstituire vizuală și sonoră a lumii marelui sculptor: de la cea gorjeană, unde s-a născut și format spiritual, la cea pariziană care l-a desăvârșit artistic și cultural. Astfel, lucrările ce alcătuiesc programul muzical sunt inspirate de muzica tradițională oltenească; muzica Mariei Tănase (poate cea mai importantă voce pentru muzica tradițională românească, dar și una dintre marile iubiri ale lui Brâncuși); muzica lui Erik Satie (compozitor francez, precursor al minimalismului, suprarealismului, muzicii repetitive sau al „théâtre de l'absurde”, interesat de muzica lăutarilor români și bun prieten cu sculptorul român); sau, pur și simplu, lucrări inspirate de opera lui Constantin Brâncuși: Muza adormită, Pasărea în văzduh, Cumințenia pământului, Masa tăcerii, Coloana infinită.
Seria de proiecte muzicale Isvor reprezintă viziunea Imago Mundi asupra muzicii vechi și tradiţionale românești, un repertoriu foarte rar abordat de către muzicienii de factură clasică. Seria a debutat cu un proiect dedicat lui Dimitrie Cantemir în 2012 urmat de Isvor. George Enescu în 2015–2016, prezentat cu succes pe scena internațională – în Lisabona, București, Londra, New York, Salzburg, Tunis sau Granada.
Temele muzicale sunt puse în valoare prin dialogul instrumentelor vechi specifice spaţiului românesc (cobză, drâmbă, tobă) împreună cu instrumente clasice moderne (flaut, oboi, vioară, chitară, violoncel). Prelucrările și aranjamentul muzical îi aparţin lui Cătălin Ștefănescu, lector universitar la catedra de chitară a Universităţii Naţionale de Muzică București.
Programul muzical este dublat de proiecții foto/video, o instalație în mișcare ce comentează vizual și completează scenografic universul sonor imaginat în spiritul și onoarea operei brâncușiene.

Intrarea este liberă.

Comentarii