„Mă bucur că învăţ la o şcoală cu tradiţie în medicină din România” - Interviu cu Zoltán Netea din Micherechi, medicinist la Târgu Mureş

Zoltán Netea a terminat Liceul „N. Bălcescu” în anul 2009, cu rezultate exemplare la învăţătură. Încă din anii şcolii generale petrecuţi în satul natal, Micherechi, a decis să devină medic. Această meserie a îndrăgit-o de la mama sa, care lucrează în domeniul sănătăţii. În anul în care a terminat liceul a fost admis la Universitatea de Medicină, în România. În septembrie, Zoli va începe anul III la Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş. Cu tânărul student am stat de vorbă despre impresiile sale acumulate în timpul practicii de vară, petrecute la Spitalul „Pándy Kálmán” din Jula.

– După bacalaureat, am fost admis la UMF din Târgu Mureş, la specializarea de medicină generală, finanţat de la bugetul de stat al României. Ideea de a deveni medic m-a preocupat încă de mic copil, fiindcă mama lucrează ca asistentă la cabinetul medical din satul nostru. Prin munca ei am îndrăgit această meserie aşa că în timp ce eram elev la şcoala generală am hotărât să fiu medic.
Cum este să stai la cămin? Cum te înţelegi cu ceilalţi?
– Să stai la cămin este foarte faină, pentru că oraşul se află într-o zonă muntoasă, cu multe păduri. Cel mai mare spital din România cu 1200 de paturi se află acolo. Este foarte profesional totul. Fiindcă cursurile se fac în limba maghiară, iar practica în limba română, am colegi de ambele naţionalităţi. Cred că relaţiile interpersonale cu colegii sunt dintre cele mai plăcute aspecte ale vieţii de student.
Povesteşte-ne despre viaţa ta de student de la Târgu Mureş!
– În Târgu Mureş tenisul este un sport foarte popular, sunt multe terenuri de tenis. Avem în apropiere un complex unde putem practica diferite sporturi, tenis, fotbal pe teren artificial, bazine de înot, ş.a.m.d.
În zilele trecute ai făcut practica la Spitalul „Pándy” din Jula. Cât timp ai petrecut la secţia de chirurgie?
– Am făcut trei săptămâni practica de vară la secţia de chirurgie din cadrul spitalului julan, unde şeful de secţie este domnul dr. Aurel Otlăcan.
– Din ce a constat practica? Ce sarcini ai avut de făcut?
– Am avut un chestionar medical de evaluare care a trebuit completat şi am lucrat pe baza acestor teme. În fiecare zi de la ora opt până după masă la ora 14.00 am fost la spital, dar dacă s-au prelungit operaţiile atunci am terminat mai târziu. Am asistat şi la o operaţie, am îmbrăcat şi eu haină verde, sterilă. A trebuit să pregătesc instrumentele medicale pentru sterilizare, am luat sânge. A fost foarte interesant.
De ce vrei să devii medic?
– Doresc să ajut oamenii bolnavi după ştiinţa mea. Aceasta îmi doresc cel mai mult în viaţă.
Ai decis ce specializare vei alege?
– Acum mi-a plăcut foarte mult chirurgia generală, dar şi cea ortopedică, mulţumită doctorilor de la această secţiune, domnului doctor Aurel Otlăcan şi doctorului Gheorghe Martin.
Ne poţi spune ce te-a făcut să pleci să studiezi în România?
– În luna august a anului 2009 am aflat că sunt admis la Universitatea de Medicină din Târgu Mureş. M-am bucurat mult de această posibilitate, pentru că astfel pot să îmi fac studiile în limba română, în limba care îmi place s-o vorbesc foarte mult. Pe de altă parte mă bucur că învăţ la o şcoală cu tradiţie în medicină din România.
Ana Cioca

Comentarii