ISUS SALVATORUL: Căci Domnul este bun

Cu voia şi ajutorul lui Dumnezeu, în 25 august, Biserica Baptistă din Micherechi, prin tinerii, fanfara şi grupul bărbătesc, însoţiţi de pastorul Petrică Creţu, au răspuns invitaţiei de a vizita Biserica Baptistă „Golgota” din Bucureşti. Fiecare formaţie s-a pregătit din timp cu mult entuziasm şi bucurie. Plecarea a fost pe data de 24 august dis de dimineaţă. Urmând drumul spre Arad iar apoi pe Valea Mureşului până la Deva, fiecare s-a bucurat de începutul călătoriei. În popasul de la Deva, din depărtare am admirat Cetatea Devei. Cu acel prilej, am rememorat cuvintele Mântuitorului care asemănându-i pe credincioşi cu o cetate, a spus: „O cetate aşezată pe un munte nu poate să rămână ascunsă!” Prin această metaforă, Isus Hristos a dorit să sublinieze că urmaşii Săi sunt vizibili. Ei sunt o privelişte pentru îngeri, dar în acelaşi timp şi pentru semenii lor, de aceea fiecare trebuie să ia seama la calitatea mărturiei lui.

De la Deva ne-am urmat drumul spre Sibiu, unde am făcut cel de-al doilea popas al călătoriei. Acolo am vizitat centrul Sibiului, bucurându-ne de prezentările în aer liber oferite de meşteşugarii care au dorit să însceneze din vremurile apuse, portul popular şi meşteşugul care i-a caracterizat. Urmându-ne drumul din Sibiu pe drumul ce însoţeşte albia râului Olt, am poposit în staţiunea Călimăneşti-Căciulata, unde am vizitat Mănăstirea Cozia, în care se află mormântul domnitorului Ţării Româneşti din secolul al XIV-lea, Mircea cel Bătrân. Acolo am putut admira de la măiestria ctitorilor mănăstirii până la măiestria creaţiei lui Dumnezeu revelată în munţii care încadrează defileul Văii Oltului. Frumuseţea era dată nu doar de un peisaj în culori infinit, ci de viaţa care abundă începând din apele limpezi ale Oltului până pe piscurile înalte ale munţilor ce însoţesc şerpuita vale. Am lăsat Oltul în urmă, pentru a traversa Dealul Negru şi al Deduleştilor care ne-a scos pe autostrada dinspre Piteşti spre Bucureşti, unde am ajuns înspre seară.
Gazdele noastre ne-au aşteptat la Facultatea de Teologie Baptistă din imediata apropierea a Bisericii „Cuibul cu barză”, în care a slujit Dumitru Cornilescu a cărui traducere a Bibliei o folosim astăzi în bisericile noastre. Pastorii Daniel Mariş şi Popovici Trandafir ne-au arătat dragostea lor, aşteptându-ne cu cina pusă. Duminică dimineaţa şi seara am fost primiţi cu mult respect şi consideraţie de Biserica Baptistă Golgota de pe Bulevardul Titulescu. Tinerii, fanfara şi grupul de fraţi au condus biserica în închinare înaintea lui Dumnezeu prin cântările lor. Pastorul Petrică Creţu a proclamat Cuvântul Scripturii, predicând două mesaje din cartea Apocalipsa. Primul a fost intitulat „Închinarea îngerilor” şi a fost inspirat din capitolul 7, iar al doilea din capitolul 22 şi a purtat numele „O privelişte minunată”. La despărţirea de Biserica „Golgota” am refăcut invitaţia fanfarei de la această Biserică de a ne vizita la Micherechi.
Invitaţia a fost primită, astfel că în perioada 13–15 septembrie i-am avut ca oaspeţi pe cei din fanfara Bisericii din Bucureşti. Ei au fost însoţiţi de pastorul Bisericii, Daniel Mariş, care ocupă şi funcţia de rector al Institutului Teologic Baptist din Bucureşti. Membrii bisericii s-au dovedit gazde deosebit de primitoare, omenindu-i în casele şi la mesele lor. Tinerii bisericii i-au însoţit pe tot parcursul zilei de sâmbătă, oferindu-le un program divers. Au vizitat oraşul Bichişciaba, însoţiţi fiind şi de fratele Gheorghe Ardelean, care în vremea în care slujea la Consulatul Ungariei de la Bucureşti a cunoscut Biserica şi pe pastorii acesteia. Masa de prânz a fost servită la un restaurant din Jula şi a fost o oportunitate în care tinerii din cele două biserici au avut ocazia de a împărtăşi din experienţele lor. După masă, însoţiţi de fratele Gherghe Pătcaş şi câţiva tineri ai bisericii, musafirii noştri au vizitat oraşul Jula, cetatea şi Liceul „Nicolae Bălcescu”. Sâmbătă de la ora 17, la Biserica Baptistă din Micherechi a urmat o seară de tineret în care accentul a fost pus pe problemele adolescenţilor, ideea de bază fiind că fiecare tânăr trebuie să-l onoreze pe Dumnezeu şi să-i ceară în rugăciune ca El să-i scrie povestea de dragoste.
Duminică dimineaţa, închinarea a fost condusă de fanfara de la Bucureşti şi tinerii de la Micherechi. Alături de ei a cântat fratele Daniel Filipescu, care este şi solist la Opera din Bucureşti. Cuvântul a fost proclamat de pastorul Daniel Mariş, iar textul a fost din Psalmul 100. Mesajul adus a gravitat în jurul temei „Bunătatea lui Dumnezeu”, iar concluzia a fost că fiecare din noi suntem îndatoraţi de bunătatea lui Dumnezeu, să fim buni unii cu alţii. La această întâlnire a participat din partea autorităţii locale doamna primar Margareta Tat. După terminarea slujbei de dimineaţă, musafirii bisericii au servit masa de prânz în sala de mese a bisericii, şi ne-au mulţumit de găzduire şi ospitalitate.
Pentru noi, cei din Micherechi, vizita la Bucureşti şi vizita bucureştenilor la noi a însemnat un moment în care am experimentat dragostea lui Dumnezeu. Aceasta, spre deosebire de dragostea umană care adeseori este pervertită de prejudecăţi şi alte cusururi, este întotdeauna altruistă, bucurându-se nu numai de ceea ce primeşte ci şi de ceea ce dă. În acest sens al dragostei modelate de iubirea imuabilă a lui Dumnezeu, credincioşii din Micherechi au hotărât ca în prima duminică a lunii octombrie, să facă o colectă specială pe care apoi să o doneze Institutului Teologic Baptist din Bucureşti.