Şcoala din Micherechi a primit doi pedagogi din România

Festivitatea de deschidere a anului şcolar 2013/2014 a fost un eveniment special pentru şcoala din Micherechi, deoarece au fost prezente şi acele două cadre didactice, doi profesori misionari, pe care conducerea satului i-a cerut de la Guvernul României cu câţiva ani în urmă. Simina Ioana Gherţan şi Mihaela Teodora Baicu îşi vor desfăşura activitatea la şcoala din Micherechi în acest an şcolar. Ele vor ajuta munca pedagogică a educatoarelor şi a profesorilor.

După cum am mai informat, primăriţa Margareta Tat a solicitat în martie 2011 două cadre didactice din România. Solicitarea a fost făcută prin Ambasada României la Budapesta. Departamentul politici pentru relaţia cu românii de pretutindeni din cadrul MAE a susţinut acest proiect prin trimiterea la şcoala generală din Micherechi pentru anul şcolar 2013/2014 două cadre didactice din România bine pregătite în educaţia tinerei generaţii. Aceste două cadre vor fi alături de profesorii din Micherechi şi vor schimba experienţe, se vor ajuta reciproc.
Simina Ioana Gherţan locuieşte în Salonta şi este încântată că poate să ia parte la acest proiect, al cărui scop este dezvoltarea vocabularului de limba română şi promovarea valorilor culturale prin literatură, poezie şi muzică.
‒ Am debutat anul trecut în învăţământ şi am predat limba română şi limba engleză în comuna Olcea, la 80 de kilometri de Salonta şi limba engleză la o grădiniţă din Salonta. Am participat astăzi la o festivitate frumoasă. Îmi place şcoala, este foarte bine dotată, am văzut că este şi un cabinet de informatică foarte bine dotat. Am văzut copiii care par dornici de un nou an şcolar. Consider că am fost bine primite, sperăm să fie aşa şi pe parcurs, să ne înţelegem, să colaborăm bine unii cu alţii şi sperăm să realizăm cât mai multe. Vom fi responsabile mai mult cu activităţile extracurriculare, deci ceea ce se face după orele de predare.
Mihaela Baicu este din comuna Câmpal, judeţul Bihor. Ea crede că această nouă experienţă va deschide perspective noi atât pentru elevi cât şi pentru ea pe plan profesional.
– Eu mi-am început cariera didactică în anul 2005, atunci când am terminat Universitatea Oradea şi am lucrat de atunci până la finele anului şcolar trecut la Colegiul Tehnic din Ştei. Acolo am predat engleză şi limba şi literatura română. Primirea a fost călduroasă, în special din partea autorităţilor locale, care până acum ne-au oferit tot sprijinul şi toate detaliile pe care am dorit să le aflăm. Şcoala mi s-a părut mică, comparativ cu şcoala unde am lucrat eu înainte, pentru că acela era un liceu cu foarte mulţi elevi. Vom fi responsabili pentru activităţi culturale, pentru promovarea culturii române.
La festivitatea din 2 septembrie a onorat cu prezenţa şi domnul Răzvan Ciolcă, consilier al Ambasadei României din Budapesta, care a transmis mesajul de încurajare al domnului Ministru de Externe Titus Corlăţean pentru cadrele didactice din Micherechi.
Ana Cioca

Comentarii