„Oriunde voi ajunge în viitor, voi fi mândru că am fost elevul Liceului Bălcescu din Jula” - De vorbă cu Samuel Gherman, absolvent distins cu Placheta Bălcescu

Ziua de 1 mai a fost o zi deosebită în viaţa celor 42 de absolvenţi ai Liceului „N. Bălcescu” din Jula. În ziua despărţirii de liceu, directoarea Maria Gurzău Czeglédi a apreciat rezultatele elevilor din clasa a 12-a şi a înmânat mai multe distincţii. În numărul din săptămâna trecută a revistei „Foaia românească” aţi putut face cunoştinţă cu Viola Netea şi Zsombor Baráth, posesorii distincţiei Pro discipulis” pe anul 2015. Din cei 42 de absolvenţi, trei au primit Placheta Bălcescu”: Samuel Gherman, Nora Ruja şi Isabela Boca. Placheta Bălcescu” a fost înfiinţată de către doamna Lucia Borza, în anul 1984. Această plachetă i se acordă acelui elev, care are rezultate exemplare la studii, dar şi în domeniul limbii şi culturii româneşti. În urmare vă invităm la o convorbire cu Samuel Gherman despre ce a însemnat pentru el acest premiu.
 
– Acest premiu a însemnat pentru mine o recunoştinţă, care a reflectat toată strădania mea. Dacă am primit premiul acesta înseamnă că am învăţat cât de cât bine şi acesta a fost rodul muncii mele din cei patru ani de liceu.
Unde doreşti să-ţi continui studiile superioare?
– Aş dori să învăţ la Universitatea Tehnică din Budapesta, vreau să devin inginer constructor. Dacă am darul de la Dumnezeu ca să fiu bun din matematică aş dori să încerc ceva cu matematica.
Pentru a intra la această facultate din care materie a trebuit să dai bacalaureat la nivel superior?
– Pentru admiterea la această specialitate nu a trebuit să dau bac la nivel superior, am dat examene la nivel mediu din matematică, română, maghiară, istorie şi cultură şi civilizaţie românească, iar din informatică am dat examen în urmă cu doi ani.
Cunoştinţele de limba română te-au ajutat să participi la mai multe concursuri româneşti. Ce ai putea să ne spui despre aceste activităţi?
– Într-adevăr am participat la câteva concursuri de limba română cu scopul de a-mi îmbogăţi cunoştinţele mele de limbă.
Ce planuri ai pentru vacanţa aceasta?
În vacanţa de vară aş dori să muncesc ca să câştig nişte bani, care să mă ajute să-mi încep studiile la facultate. Încă nu am planuri concrete unde voi lucra, prima dată să trec peste bac şi apoi vedem.
Ce a însemnat pentru tine să fii studentul liceului românesc?
Am petrecut patru ani foarte frumoşi la acest liceu. Dacă ar trebui să aleg încă odată, eu tot la liceul acesta aş veni, pentru că aici suntem puţini, dar suntem aproape ca o familie. Oriunde voi ajunge în viitor, voi fi mândru că am fost elevul Liceului Bălcescu”. În clasă orice problemă am avut, am putut să le discutăm, să le vorbim, dar nu prea au fost probleme.
La ce fel de activităţi extraşcolare ai luat parte?
– De patru ani fac volei. În ultimii doi ani am fost căpitan de echipă. Am participat la foarte multe concursuri în cursul anilor de studiu. Anul trecut m-am pregătit pentru atestatul la limba română la cel mai înalt grad.

A.C.

Comentarii