Mărțișorul, vestitorul primăverii la Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi

La Micherechi a sosit mult așteptata primăvară. Am alungat iarna friguroasă printr-un carnaval, unde i-am avut ca invitați, cu sprijinul Primăriei din Micherechi, pe Prietenii Veseliei din Oradea: Prințesa Elsa, Spiderman și clovnul vesel, care le-au oferit preșcolarilor noștri momente de poveste. Printre copii am avut prințese și prinți, vrăjitoare, pirați, polițiști, fluturași, buburuze, animăluțe și tot felul de personaje care mai de care mai interesante.
Ne-am jucat, am cântat, am dansat
Și am petrecut o zi de neuitat!

Astfel fiind alungată iarna, am fost pregătiți să întâmpinăm cum se cuvine mult așteptata primăvară. Și cum am fi putut face asta mai bine, decât printr-o veche și frumoasă tradiție românească: mărțișorul! Mărțișorul ne aduce optimism si credință. Forma acestuia s-a schimbat de-a lungul timpului. La început era simbolizat printr-o monedă, mai târziu apărea sub forma unor mici pietre de râu vopsite în alb şi roșu înșirate pe o ață. În prezent, mărgelele frumos colorate, ceramica şi florile le-au luat locul.


În urma unei activități desfășurate la Clubul Copiilor din Salonta în primăvara anului 2014, continuată cu activitatea din 26 februarie 2015 de la Grădinița nr. 27 din Oradea, educatoarele de la Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi au învățat să confecționeze diferite tipuri de mărțișoare, precum și să împletească șnurul alb-roșu, specific mărțișorului.
Ne-am pus la bătaie toate cunoștințele, precum și ideile proprii și, în primele zile ale lunii martie, am confecționat diferite tipuri de mărțisoare, cu preșcolarii noștri. Modelele diferă, în funcție de vârsta copiilor, fiind de la cele mai simple la grupa mică, la cele mai sofisticate şi variate la grupele mijlocie și mare.
Modelele diverse și numeroase stau frumos agățate pe bluzițele și pe paltoanele copiilor, iar mămicile le-au primit prinse pe o felicitare.


Tot pentru păstrarea acestei tradiții, am oferit mărțișoare din comerț doamnelor educatoare și îngrijitoare de la grădiniță, precum și doamnei primar și doamnelor de la Primăria Micherechi, care le poartă cu drag în fiecare an.


Vom păstra această tradiție în continuare, vom întâmpina mereu primăvara cu mărțișoare, deoarece este o activitate pe placul copiilor și al adulților deopotrivă.
„Din roșu şi din alb,
Din fire de iubire,
V-am împletit un mărțișor
Să vă aducă fericire!”
Vă dorim o primăvară frumoasă!

Prof. Simina Gherțan, Grădinița de Naționalitate Română, Micherechi

Comentarii