La grădiniţa din Chitighaz va sosi mai devreme iepuraşul

Săptămâna trecută, poposind pe la Grădiniţa Românească din Chitighaz am surprins copilaşii într-o activitate îndrăgită de aceştia: pregăteau iepuraşi şi decor pentru Paştile catolice. Grădiniţa din Chitighaz se mândreşte cu un număr de 120 copii, iar înscrierea copilaşilor la grădiniţă va avea loc în perioada 8–12 aprilie. Programa include educarea pentru păstrarea limbii române în cele cinci grupe de către zece educatoare, dintre care şapte au obţinut diploma de educatoare de naţionalitate română la Facultatea Pedagogică din Sarvaş. În luna mai, 35 de copii îşi vor lua rămas bun de la grădiniţă. Deoarece de la 1 iulie 2012, grădiniţa şi şcoala din Chitighaz a ajuns în administrarea Autoguvernării pe Ţară a Românilor din Ungaria, conducătoarea grădiniţei din Chitighaz, Florica Otlăcan, ne-a mărturisit cu mare bucurie despre realizări pe care le-au putut face de când sunt în custodia AŢRU: „Am reuşit să realizăm lucruri mari de când am ajuns în întreţinerea autoguvernării pe ţară. Am primit în plus 230.000 de forinţi/copil/an, de care suntem foarte bucuroşi. Datorită acestor sume am reuşit să evoluăm. Am renovat parchetul din două săli de grupă, am cumpărat 50 de scaune noi pentru copii, covoare, cărţi cu poveşti şi jucării în valoare de două milioane de forinţi.”
A.C.

Comentarii