ISUS SALVATORUL: Ce reprezintă pentru creştini sărbătoarea Naşterii Domnului?

Întrebarea aceasta necesită un răspuns destul de complex. Pentru un răspuns valid, trebuie să avem în vedere ce a reprezentat ea pentru generaţia contemporană Naşterii Mântuitorului. În acest sens se poate spune că: 
– Naşterea Domnului reprezintă sărbătoarea darurilor sau a cadourilor. La această sărbătoare, Domnul Dumnezeu a făcut cel mai mare dar posibil. El l-a dat pe Fiul Său. Apostolul Ioan spune: „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea că a dat pe singurul Lui Fiu, ca oricine crede în El să nu piară ci să aibă viaţă veşnică.”
La această sărbătoare, omenirea primeşte ceea ce Dumnezeu a dat. Darul Lui Dumnezeu pentru omenire este unul personal. Prin Domnul Hristos, Fiul Său, de fapt Domnul Dumnezeu s-a dat pe El Însuşi. Acest dar este unic şi cu totul special. Cel mai frumos gest pe care noi îl putem face faţă de Dumnezeu este să-i primim darul în inimile noastre. De la Domnul Dumnezeu învăţăm să oferim şi noi semenilor noştri daruri de valoare în care să punem ceva din noi înşine.
– Naşterea Domnului reprezintă sărbătoarea luminii. În noaptea naşterii Domnului, pe bolta cerească a apărut o stea nouă, pe care magii din Mesopotamia au zărit-o, şi care stea i-a condus la Pruncul Isus Hristos. Tot textul evangheliilor arată că după ce s-a născut Isus, pe câmpiile din jurul Betleemului a strălucit o lumină, parcă împlinind scripturile profetice ale lui Isaia, care cu şapte sute de ani înainte de naşterea Domnului a spus: „poporul care umbla în întuneric vede o mare lumină, peste cei ce locuiesc în valea umbrei morţi răsare o lumină.” Dincolo de luminile care luminează bradul din casele oamenilor sau casele acestora, pentru creştini naşterea Domnului reprezintă sărbătoarea prin care Dumnezeu ne-a adus lumina întrupată. Isus Hristos a afirmat despre Sine: „Eu sunt Lumina lumii, cine Mă urmează pe Mine nu va umbla în întuneric ci va avea lumina vieţii.”
– Naşterea Domnului reprezintă sărbătoarea bucuriei. În textele canonice, naşterea Domnului se desfăşoară în contextul unei bucurii universale. Pe de o parte este bucuria lumii nevăzute, reprezentată de îngerii care-I cântă şi I se închină ca o cinstire a bucuriei Tatălui, iar pe de altă parte este bucuria Mariei, a păstorilor, a magilor şi a celor ce au aşteptat venirea Lui Mesia. Naşterea unui copil este un prilej de mare bucurie pentru orice om, iar naşterea Lui Isus este cu atât mai mult. În această lume în care totul îşi pierde naturaleţea, când artificialul ia locul autenticului, omenirea este invitată la bucuria autentică pe care a adus-o Domnul Hristos.
– Naşterea Domnului reprezintă sărbătoarea păcii. Păcatul din Eden a făcut ca omul să fie vrăjmaş cu Dumnezeu, cu semenii şi apoi cu el însuşi. Lumea fără Hristos ar fi rămas pentru totdeauna într-o stare de alienare. Venirea Domnului este cea care a oferit omului şansa împăcării; pacea adusă de El fiind vestită în avans de cântecul îngerilor: „slavă Lui Dumnezeu în locurile prea-înalte şi pace pe pământ între oamenii plăcuţi Lui!” Primul colind a unit în versurile lui gloria Domnului din locurile preaînalte stăpânite de El şi pacea dintre cei ce îi sunt lui plăcuţi.
– Naşterea Domnului Isus este sărbătoarea noilor decizii. La naşterea Domnului, Maria a luat decizia să se pună a dispoziţia Domnului zicând: „Iată roaba Domnului, facă-mi-se după cuvintele Tale!” Păstorii au luat decizia de a se duce să-l vadă pe Domnul Hristos, magii au luat decizia de a i se închina iar apoi au ascultat de ceea ce Domnul le-a vestit întorcându-se în ţara lor pe un alt drum.
– Nu în ultimul rând, naşterea Domnului este şi sărbătoarea iubirii lui Dumnezeu. La această sărbătoare, lumea primeşte o declaraţie solemnă a iubirii lui Dumnezeu. Cuvântul de aur al Bibliei – „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea” – a fost spus de Domnul Hristos lui Nicodim, care nu a putut contesta nicidecum această declaraţie. El a primit-o, devenind un ucenic care se va îngriji de Domnul Hristos până la înmormântarea lui. Isus ne-a arătat cum ne iubeşte Dumnezeu şi ca un mare Învăţător ne-a învăţat prin viaţa Sa cum să-l iubim noi pe Dumnezeu şi cum să ne iubim unii pe alţii.
Ce reprezintă pentru noi naşterea Domnului? Nimic mai puţin decât ce a reprezentat pentru toate veacurile: darul Lui Dumnezeu, lumina, pacea, colindul, şi toate acestea îmbibate din belşug în mireasma preţioasă a Dragostei. În prag de sărbători, dincolo de salutul tradiţional „Sărbători fericite!” doresc tuturor semenilor noştri să se bucure din belşug de semnificaţiile sărbătorii naşterii Mântuitorului.
Petrică Creţu, pastorul Bisericii Baptiste din Micherechi

Comentarii