A 5-a ediţie a Cupei de şah „Foaia românească” - Unora le-a venit pofta de şah jucând

În ultima zi de vineri a anului trecut, pe 27 decembrie 2013, a fost organizată cea de a cincea ediţie a Cupei de şah „Foaia românească”. De la ora 8 s-au adunat iubitorii şahului, jucătorii şi însoţitorii lor, în sediul redacţiei din Jula, str. Gh. Doja nr. 8. După câţiva ani de pauză, din nou ne-am putut bucura de prezenţa domnului profesor Nicolae Luţai, un mare amator de şah. Din păcate, prietenii din Arad şi Timişoara de această dată nu au putut veni la noi, din diferite motive.
Şi de data aceasta au fost câţiva care degeaba ne-au promis că vor participa la competiţie, nu s-au ţinut de cuvânt. 
Au sosit concurenţi din localităţile: Jula, Bichişciaba, Chitighaz şi Micherechi. Cinstea micherechenilor a fost salvată de micuţul Antonio Guneş şi părinţii lui.
După înregistrarea jucătorilor şi alcătuirea grupelor au început partidele în 4 grupe. De data asta, cele mai aspre bătălii au fost în grupa inactivilor, dar nici ceilalţi jucători nu au dormit în faţa tablelor.









Rezultate:
cat. C (Profesionişti 4–14 ani)
I. Petru Otlăcan
II. Benţe Gurzău
cat. D (Amatori seniori)
I. Csaba Krasznai
II. Gheorghe Gazso
III. Ioan Ruja
IV. Tiberiu Boncza
Premiu pentru femei
Andreea Ianc
cat. F (Amatori 4–14 ani)
I. Csaba Krasznai jr.
II. Toma Torma
III. Aron Otlăcan
IV. Benţe Boncza
V. Antonio Guneş
cat. G (Inactivi)
I. Petru Ţapoş
II. Petru Ţapoş jr.
III. Nicolae Luţai
IV. Géza Turóczi

Ioan Ruja: – Păcat că nu au venit toţi care au promis. Va trebui să căutăm soluţii pentru ca să ajutăm tinerii români care iubesc şahul şi ar dori să participe la concursurile acestea bine organizate. Ar fi păcat să-i lăsăm uitării. Trebuie să le dăm posibilitatea să se dezvolte aşa cum o fac tinerii Petru Otlăcan, Benţe Gurzău, Csaba Krasznai şi ceilalţi şahişti.
Nicolae Luţai: – Mă bucur că din nou am putut să vin între prietenii mei care iubesc şahul. Am văzut multe feţe pe care la început nu le-am văzut. Dar îmi lipsesc mulţi prieteni care altădată au fost aici.
Gheorghe Gazsó: – Ca să câştig următoarea competiţie trebuie să joc şi mai mult, să fac antrenamente mai multe.
Toma Torma: – Sper că data viitoare eu o să câştig.
Tiberiu Boncza: – Eu numai băiatul am vrut să-l însoţesc, dar mi-o venit şi mie pofta să joc. Deloc nu am jucat bine, dar m-am simţit cu atât mai bine. Nu-mi pare rău că am participat şi eu la competiţie. Data viitoare sper că voi aduna mai multe puncte.
Andreea Ianc: – Sper ca la ediţia din vară să participe mai multe femei.
*
Organizatorii anunţă de pe acum că cea de-a 5-a ediţie a Cupei Internaţionale de şah „Alexandru Hoţopan” va avea loc în ziua de 28 iunie 2014 (sâmbătă), la sediul redacţiei „Foaia românească” (Jula, str. Gh. Doja nr. 8).
MIC

Comentarii