Expoziţie de desene şi mărgele, pe acorduri de chitară

Din 7 aprilie, în aula Liceului „N. Bălcescu” din Jula poate fi vizitată o interesantă expoziţie de desene, realizată de eleva Agneta Rebeca Tóth şi din mărgelele înşirate de Cristina Kövér. Cele două fete nu sunt necunoscute elevilor julani, amândouă fiind elevele Liceului „N. Bălcescu”. Vernisajul expoziţiei a fost deschis de liceanca Anamaria Hegedűs, elevă în anul 12. Aranjarea expoziţiei s-a făcut sub îndrumarea profesoarei de desen Maria Rocsin Farkas. La vernisaj au participat cadre didactice şi elevi ai liceului, toţi fiind încântaţi de lucrările expuse. 

Expoziţia Agnetei cuprinde peste 30 de lucrări: desene în creion şi grafică. Expoziţia va putea fi vizionată până la finele anului de învăţământ 2013/2014, fiind o sursă de informare pentru părinţi, profesori şi elevi despre realizările percepţiei vizuale. Agneta este elevă în clasa a XI-a B şi este posesoară a bursei de studii pentru naţionalităţi în anul 2013, fondată în 2011 de către vicepremierul Navracsics Tibor. După terminarea şcolii generale din Apateu, Agneta a ales să studieze la liceul românesc din Jula. Agneta este o fire simpatică, cu o deschidere spre arta frumosului. Este preocupată de arta desenului de mic copil.
– Mă bucur că am ocazia să-mi fie expuse pentru prima dată desenele în aula şcolii mele, pentru că astfel vizitatorii pot să mă cunoască mai bine. Desenez mai ales rochii de modă şi costume în care sunt amestecate stilul retro şi modern. Am reuşit să expun şi câteva grafici, care au fost create cu multă răbdare, ne-a mărturisit Agneta, care după studiile medii doreşte să studieze biologia la o universitate din Budapesta sau Seghedin. 
Cristina Kövér, absolventa Liceului „Bălcescu” este şi ea posesoară a bursei „Navracsics” pe anul 2012. După vernisarea expoziţiei, Cristina ne-a spus că s-a apucat de înşirat mărgele la vârsta de şcoală generală. Pasiunea pentru lucrul manual nutreşte în sufletul ei din perioada copilăriei, dar niciodată nu a privit lucrurile cu aşa multă seriozitate ca acum. 
– Din clipa în care am văzut un şirag de mărgele realizate de mâinile mele am prins foarte mare curaj. De mică mi-a plăcut să lucrez cu mâinile, cred că pe lângă pasiunea pentru lucrul manual am avut şi am o pasiune pentru frumos. Când am zărit un şirag de mărgele, atunci mi-a venit inspiraţia şi totodată ideea de a crea şi eu astfel de lucruri de care sunt pasionată încă din copilărie. Lucrul acesta îl fac cu drag, deoarece aici se îmbină utilul cu plăcutul, ne-a spus Cristina. 
Expoziţia din aula liceului a fost vizionată de elevi şi profesori pe acordurile de chitară interpretate de David Cefan, elev al liceului, care de curând a dat dovadă de un deosebit talent muzical, participând cu succes la concursul regional „Glasul meu”.
A.C.

Comentarii