Seriozitatea, respectul şi rezultatele pe măsură sunt cheia succesului

Precum am mai scris în numărul anterior al revistei noastre, Liceul „N. Bălcescu” din Jula acordă premii la sfârşitul anului şcolar pentru absolvenţii clasei a XII-a, în semn de recunoaştere pentru meritele exemplare la învăţătură. Printre aceste premii se află şi „Placheta Bălcescu”, fondată de profesoara şi scriitoarea Lucia Borza. Săptămâna trecută am realizat câte un interviu cu premianţii Maria Olteanu şi Petru Boar, iar acum vă invităm să faceţi cunoştinţă cu tinerii Carina Iuhas şi Zoltán Szántó, posesorii „Plachetei Bălcescu 2016”, care ne vor povesti în ce măsură a intervenit şcoala în formarea conduitei lor precum şi despre planurile lor de viitor.

Carina Iuhas: „Am iubit această şcoală ca pe propria mea casă”
– Când am fost solicitată pe scenă parcă nu mi-a venit să cred că eu sunt una dintre cei 4 elevi distinşi cu Placheta Bălcescu. A fost un sentiment foarte plăcut şi emoţionant totodată. Acest premiu înseamnă pentru mine un fel de recunoştinţă a muncii depuse în cei 4 ani de liceu, care au trecut extrem de repede. O să îmi aduc mereu aminte cu drag de şcoală, de profesorii dragi care, cu atâta răbdare şi gingăşie, ne-au învăţat, de concursurile, evenimentele frumoase, de colegi. În anii de liceu, pe lângă rezultatele bune obţinute la învăţătură, am reuşit să îmi fac atestat de limbă nivel superior la limba română în Seghedin, la engleză atestat de limbă la nivel mediu. Am fost o elevă conştiincioasă şi activă la ore. Am luat parte şi la viaţa comunităţii de mică, participând la multe evenimente. Eu cred că succesele şi o relaţie bună cu profesorii se obţin prin seriozitate, respect şi rezultate pe măsură. Am fost membra corului şcolii, dirijat de prof. Gheorghe Pătcaş şi dirijorul Adrian Bughi de la Arad. Am luat parte la nenumărate concursuri şi olimpiade la limba şi literatura română. Timp de 3 ani am participat la Timişoara la concursuri şi festivaluri folclorice „Laleaua pestriţă”, împreună cu verişoara mea Diana Bogdan, câştigând premiul publicului ani de-a rândul. Am reprezentat şcoala la multe evenimente cântând la vioară şi pian, la care cânt de 11 ani. Anul acesta am fost aleasă să primesc bursa „Bay Zoltán” din partea Primăriei Oraşului Jula împreună cu un coleg din clasa paralelă Zoltán Santău. Consider că în toţi aceşti ani m-am străduit să fiu o elevă sârguincioasă şi să aduc cât mai multe premii liceului. Sunt recunoscătoare în primul rând lui Dumnezeu, care m-a ajutat să ajung până aici, apoi doamnei director Maria Gurzău Czeglédi, tuturor profesorilor pentru tot ajutorul acordat, ceea cea am învăţat de la ei îmi va fi de folos în viaţă. În numele clasei mele mulţumim domnului diriginte Robert Selejan care ne-a pregătit pentru viaţă cu sfaturi care ne vor fi de folos în anii următori şi, nu în ultimul rând, părinţilor mei care m-au sprijinit şi au fost alături de mine în tot ceea ce mi-am propus să fac. Am iubit această şcoală ca pe propria mea casă, fiind şi la cămin în perioada liceului, pentru mine a însemnat o a doua familie. Dacă ar trebui să o iau de la capăt, tot la acest liceu aş veni să învăţ. După ce o să aflu rezultatele de la bacalaureat aş dori să-mi continui studiile universitare în România la Facultatea de Medicină şi Farmacie, specializare Medicină generală. În timpul acestei veri aş dori să mă profilez puţin pe limbi străine, italiană şi germană şi să mă pregătesc pentru facultate.

Zoltán Szántó: „Modelul meu de viaţă sunt părinţii şi bunicii mei”
– Pentru mine este o deosebită onoare distincţia Placheta Bălcescu, care poartă numele şcolii noastre. La serbarea de bun rămas a fost o mare surpriză când doamna director, la înmânarea premiilor de sfârşit de an şcolar, prima dată a pronunţat numele meu. Totodată m-am bucurat nespus de mult de faptul că profesorii mei m-au găsit vrednic şi pe mine pentru acest premiu. Mă bucură foarte mult că munca depusă în cei patru ani de liceu n-a fost de prisos. În cursul anilor mi-am dat silinţa ca la toate disciplinele să-mi fac datoria de a învăţa, şi de a reprezenta în mod demn liceul, la diferitele concursuri şcolare sau sportive. În aceste strădanii am primit mult sprijin de la părinţii şi bunicii mei, care totdeauna mi-au asigurat condiţiile necesare, m-au încurajat şi ajutat la nevoie. Prin exemplul lor personal pentru mine a fost firesc că datoria mea este ca prin studii serioase să-mi însuşesc cât mai multe cunoştinţe. La toate acestea am avut toate condiţiile asigurate şi de profesorii mei care m-au ajutat cu contribuţia lor pozitivă, cu pregătirea lor temeinică, dar şi colegii mei de clasă care m-au susţinut şi îndemnat. Pentru sprijinul acordat mi-am dat silinţa să le mulţumesc prin sârguinţa la învăţătură şi prin comportament exemplar. Sunt recunoscător pentru totul ce am primit de la această şcoală, de la profesori. Relaţia bună profesor–elev se bazează pe respectul reciproc, încrederea reciprocă, şi bineînţeles din partea elevului învăţătura. În cursul anilor de liceu am obţinut rezultate bune la studii. Începând cu anul trei de liceu, la obiectul meu preferat – istorie – am început cursul de pregătire pentru bacalaureat la nivel ridicat. Sunt convins că toate cunoştinţele acumulate în anii de liceu îmi vor fi de mare folos şi la studiile universitare. La disciplinele informatică şi limba engleză am dat examen de bacalaureat deja în anul doi de liceu. Din limba engleză am obţinut atestat de nivel mediu anul trecut, iar zilele acestea voi da examenul de nivel superior. În cursul anilor de liceu am participat la mai multe concursuri. La concursul naţional de istorie, organizat de Universitatea Corvinus, cu echipa am obţinut locul 21 dintre 180 de echipe. Tot din istorie am participat la un concurs de eseuri cu tema „Ungaria în Uniunea Europeană”, unde proiectul meu a fost apreciat cu premiu special. Îmi place mult şi sportul. Cu echipa de baschet a liceului la concursurile orăşeneşti am avut multe rezultate frumoase. În anul 2015, luna septembrie am concurat la bursa „Bay Zoltán”, lansată de Primăria Oraşului Jula, pentru care condiţiile de participare au fost rezultatele bune la învăţătură şi premii obţinute la concursuri naţionale – aici am primit bursă alături de 12 elevi eminenţi din oraş. Deja am trecut peste examenele de bacalaureat în scris. Eu cred că au reuşit bine. În curând vin examenele la oral. Mă pregătesc cu seriozitate. Şi ce planuri de viitor am? Singura mea dorinţă este acum să fiu admis la Universitatea Naţională de Serviciu Public (Nemzeti Közszolgálati Egyetem) – Facultatea de Studii Europene şi Internaţionale. Aici se formează specialişti care au posibilitatea de a reprezenta ţara şi în instituţiile politice internaţionale. Vreau să lucrez în domeniul diplomatic, dacă reuşesc. Mi-aş dori să obţin şi atestat de limba română, nivel superior, care pe lângă limba engleză îmi poate fi de mare folos în activitatea de după terminarea studiilor universitare. Sper să mi se împlinească „visurile”…

A.B.

Comentarii