La
Galeria
„Trapéz” din Budapesta (str. Henszlmann Imre, nr. 5) s-a
deschis pe 19 ianuarie
expoziția „Rădăcini aeriene”/ Nona Inescu și Vlad Nancă.
Evenimentul a fost organizat de ICR Budapesta în
colaborare cu
Galeria „Trapéz”.
Punctul comun al expoziției sunt rădăcinile aeriene care plutesc
deasupra solului și tind spre pământ, metafora faptului de a fi legat de un
loc, dar și al despărțirii, respectiv al (imposibilității) evadării. Rădăcinile
aeriene, urmând propriul lor drum, se întâlnesc în mai multe puncte: ele însele
sunt deoparte tranziție, restrângere și posibilitatea de
diversificare/ramificare.
Lucrările lui
Vlad Nancă și a Nonei Inescu sunt caracterizate, pe de o parte, prin legătura
afectivă pe care o au cu mediul lor, iar, pe de altă parte, prin distanțarea
prin analiză de aceasta, act din care de cele mai multe ori nu lipsește umorul.
Cei doi artiști scot din mediul lor anumite aspecte și le reformulează, dând
dovadă de o excepțională forță de observație. Foarte aproape de obiect, ei
arată chiar esența aparent invizibilă a fenomenului respectiv. Este vorba
despre lucruri banale, care sunt zilnic în fața noastră, care se imprimă în
mediul înconjurător, în așa fel încât nici nu le observăm, absurditatea sau
frumusețea lor tulburătoare nu pot să stimuleze sensibilitatea noastră
cotidiană. Cei doi artiști accentuează aceste situații sau fenomene găsite.
Lucrarea
emblematică a expoziției sunt papucii de beton ai Nonei Inescu: partea de sus,
din piele, este legată de partea de jos, grea, din beton, ceea ce face pasul
aproape imposibil. Rolul de artist contemporan inerent implică (și) faptul de a
fi permanent pe drumuri, ceea ce nu permite atașarea de lucruri familiare.
Sentimentul liniștitor de a aparține undeva este suspendat de greutatea
restrângerilor, de greutatea consecințelor pașilor făcuți.
Expoziția „Rădăcini aeriene” este deschisă
în perioada
20 ianuarie – 10 martie 2017.
Comentarii
Trimiteți un comentariu