Primele impresii din viaţa de licean - se prezintă cei mai noi elevi ai Liceului „N. Bălcescu" din Jula

Clasa a IX-a ADiriginte: Stella Nicula Machhour
Adela Árgyelán, Roland Balogh, Denisa Roberta Maria Boldog, Boglárka Virág Bondár, Izabela Cséffán, Imre Erdei, István Füstös, David Iurasoc, Bálint Szabó Kókai, Delia Larisa Krausz, Cristian Mihăiescu, Robert Gheorghe Muntyán, Victoria Polonyi, David Puiu, Szabolcs Rossu, Zoltan Rossu, Deniel Ruzsa, Lajos Sándor, Tibor Emanuel Simon, Vivien Maria Szegvári, Anna Szitás, Emilia Tent, Titanilla Fanni Varga.

Clasa a IX-a B
diriginte: Gheorghe Pătcaş
Daniel Bordás, Orsolya Brindás, Nikolett Ildikó Cséffán, Leticia Denuţa, David Ferenczi, Gergely László Gellény, Estera Hajnal, Edit Hergyán, Alexandru David Hörner, Attila Iszály, Kevin Juhász, Ruben Martin, Dora Nagy, Kitti Zsanett Ordasi, David Teodor Orodán, Nora Petykó, Debora Puha, Reka Révész, Dorottya Sajcz, József Máté Szabó, Ana Szántó, Carmen Claudia Toma, Lili Török. 


Într-o zi minunată de 31 august a început liceul. Am păşit spre poarta liceului cu paşi mărunţi şi încărcaţi de emoţii. În acea zi am realizat că nu mai sunt copil. Eram curioasă să aflu cum sunt noii profesori şi noii colegi.
Am pătruns în clădire, unde m-am întâlnit şi cu vechii colegi de care mi-a fost foarte dor pe parcursul verii, dar tot acolo erau şi foarte mulţi colegi noi din diferite localităţi. Şi acum îmi amintesc feţele lor speriate şi sufletele pline de emoţii din cauza curiozităţii. Singurul gând care-mi trecea prin minte în momentul respectiv era să mă integrez cât mai repede şi să fiu o elevă bună, să-mi fac prieteni noi cât mai mulţi şi să trăiesc intens fiecare clipă petrecută în perioada liceului.
Dirigintele nostru a intrat în clasă, într-o clipă s-a făcut linişte. Toată lumea era fascinată de schimbările pe care le vom parcurge. Ne-a explicat că trebuie să fim atenţi şi că o să fie mai greu pentru toţi, deoarece este primul an de liceu şi vom avea parte de lucruri noi şi neaşteptate, greutăţi cu care în gimnaziu nu ne-am întâlnit. După ce dirigintele şi-a terminat discursul, am început să ne cunoaştem între noi, dar din păcate nu am avut mult timp la dispoziţie.
La prima vedere mi s-au părut toţi colegii foarte de treabă şi amabili. După ce s-a încheiat totul am plecat acasă cu toţii fericiţi, aşteptând să venim la şcoală ziua următore şi să ne cunoaştem cu toţii mai bine.
Dar acum timpul a trecut şi pot spune după primele zile de şcoală că m-am împrietenit cu toţi colegii foarte uşor, făcând diferite jocuri între noi şi comunicând unul cu celălalt. Eu consider că şi profesorii sunt foarte amabili şi înţelegători cu noi, aşa că pot spune că am format cu toţii o familie mare, colegi şi profesori. Abia aşteptăm cu toţii să ne întâlnim la şcoală ziua următoare, deoarece toţi colegii sunt foarte comunicativi şi prietenoşi.
Mulţumesc destinului şi părinţilor mei că am ajuns în acest liceu unde m-am regăsit pe mine însumi şi unde am avut ocazia de a-mi face prieteni adevăraţi. Sper ca totul să rămână la fel, să fim o clasă unită şi să fim atenţi unul la celălalt ca şi până acum.
Carmen Claudia Toma, clasa a IX-a B

*

Sunt elev în clasa a 9-a A, la Liceul românesc „Nicolae Bălcescu” din Jula. Am 14 ani și îmi place foarte mult sportul. Am ales această școală pentru că aici învață și sora și fratele meu, am și foarte mulți prieteni aici, iar profesorii sunt foarte cumsecade. Majoritatea colegilor de la liceu mi-au fost și colegi de școală generală. Îmi place foarte mult în postura de licean și sper ca și pe viitor să mă simt la fel de bine în acestă instituție, pentru că abia am așteptat să înceapă școala să-mi cunosc colegii și profesorii.
David Iurasoc, clasa a IX-a A

*

Liceul „Nicolae Bălcescu” este școala unde sunt elev în clasa a 9-a A. În clasă suntem 23 de elevi și majoritatea colegilor m-au ales pe mine să fiu președintele clasei. Liceul la care învăț este singurul liceu românesc din Ungaria. Îmi place foarte mult această școală pentru că avem posibilitatea să învățăm mai multe limbi străine și este renumită ca fiind cea mai bună școală din Jula. Instituția de învățământ are și un cămin de elevi, are o sală mare, unde se țin diferite spectacole și festivități. Colegii mei de clasă sunt copii buni și cumsecade. Mă bucur mult că am ales această școală!
Aici avem posibilitatea să învățăm în limba română, să învățăm limba maghiară, engleză, spaniolă, italiană, oferă posibilitatea de a face mai multe sporturi. Școala are o echipă de volei, este cerc de teatru, cerc de dans popular, cor, etc. Îmi place nespus de mult aici!
Tiberiu Simon, clasa a IX-a A

*

Școala la care învăț eu este una dintre cele mai frumoase licee din oraș. Are o curte mare, unde în fiecare pauză se adună o mulțime de elevi. Avem o sală de sport în care la orele de sport jucăm volei sau alergăm prin jurul şcolii. Clădirea instituţiei este foarte mare, are două etaje, iar clasa mea este la etajul I. Avem cabinet de informatică cu calculatoare noi și alte cabinete moderne. Colectivul clasei este format din 10 fete și 13 băieți. Câțiva dintre elevii clasei locuiesc la căminul școlii, unde stau și eu. Diriginta noastră, doamna Stella Nicula este cea mai bună dirigintă. Este atentă cu noi, ne ajută și ne explică la limba română lecțiile cu multă răbdare, iar atunci când nu înțelegem ceva nu se supără dacă o rugăm să ne explice din nou.
Îmi place foarte mult aici. Pentru mine școala mea este cea mai frumoasă, iar eu am cei mai buni colegi de clasă. Acestea sunt câteva din motivele pentru care merg în fiecare dimineață cu foarte multă plăcere la școală.

Victoria Polonyi, clasa a IX-a A

Comentarii